fredag 9 mars 2012

NY LÄGENHET

Senast igår satt jag och Erik och pratade om att vi måste försöka hitta större lägenhet, men det är inte det lättaste. Det finns få 2:or som är studentlägenheter och så fort det kommer ut en ledig så försvinner den lika snabbt.

Bara av en slump gick Erik in och kollade lägenheter imorse och där fanns en tvåa, så den haffade jag (först till kvarn). Men samtidigt tvekar jag. Just ni bor vi i den nyaste byggnaden och den är fräsh och fin och jag bara älskar att bo i skrapan (den nya lägenheten är i huset bredvid). Dock så hade det var sjukt skönt att få större.

Nackdelar med att flytta:

  • Ofräshare korridorer, hiss, tvättstuga.
  •  Fult golv i badrummet.
  • Samma våning som festlokalen.
Fördelar med att flytta:

  • Större.
  • Balkong.
  • Finare utsikt.
Det lär sluta med att vi flyttar, i så fall blir det den 1 juli, men jag kommer verkligen sakna skrapan. Dock ska vi bara bo här i 2 år till sen tillbaks till kära göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar