tisdag 8 november 2011

EKONOMPROGRAMMET

Tänkte jag skulle skriva lite om mina studier. Är det tråkigt behöver ni inte läsa :)
Min utbildning är 3 år och jag tar alltså examen 2014. Än så länge har det vart sjukt svårt men det är för att allt är nytt. Jag har precis tentat av min första kurs EXTERNREDOVISNING 1 men inte fått något resultat ännu. Nu har jag börjat en ny kurs som heter EKONOMISTYRNING 1 vilket jag tycker är riktigt roligt. Samtidigt läser jag en större kurs som heter MIKROEKONOMI och är fruktansvärd. Nej men skämt åtsido, den är sjukt avancerad och kurslitteratur på engelska gör inte saker bättre. Båda kurserna ska tentas av första veckan efter jullovet.

Nästa termin väntar MAKROEKONOMI, ORGANISATION & LEDARSKAP 1 och STATISTIK (tror jag).

Vad jag kan bli när jag tagit min examen är många saker. Just nu känner jag att jag vill arbeta som inköpare eller revisor. Vi får se...jag har mer än två år kvar och jag tror att det kommer bli 2 jääävligt bra år!

Hur som helst så trivs jag grymt bra här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar