torsdag 7 april 2011

HOW ABOUT SCHOOL?

Klockan är kvart i 12 och jag har redan vart iväg och gjort ärenden. Jag hade turen att biblioteket hade de skolböcker jag behöver för min kurs som börjar på måndag. Dock var den ena utlånad till veckan efter men jag ska nog klara mig utan den boken i en vecka. Kan berätta lite kort om vad jag läser för er som undrar. Jag började med att läsa Företagsekonomi A på gymnasialnivå (alltså nivån man läser på gymnasiet) och nästa vecka ska jag börja läsa företagsekonomi B på gymnasial nivå. Detta gör jag för att förbereda mig inför ekonomprogrammet jag ska läsa till hösten. Jag läser på distans vilket innebär att jag aldrig är i skolan utan gör allt hemmifrån genom datorn. Det fungerar faktiskt väldigt bra men det gäller att ha självdiciplin och faktikst göra det du ska. Jag har också turen att ha en kompis som gick ekonomi på gymnasiet och läst båda kurserna, så hon brukar hjälpa mig. Har ni frågor är det bara att fråga på :) Nu ska jag göra mig lite lunch och lite senare ska jag träffa pappa för en fika. Ska kolla om mina glasögon är färdiga också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar